Print Friendly, PDF & Email
مخروطی فنری میانبلت

مخروطی میان بلت فنری

مخروطی پلاستیکی میان بلت فنری چیست؟

استفاده نکردن از بلت و مهاری‌ها در سیستم قالب‌بندی بتن، برای مهار فشارهای جانبی بتن، امری اجتناب‌ناپذیر و ضروری است. اگر سازه قالب‌بندی شده توسط عبور بلت و مهار کردن توسط واشر و مهره و مهارهای پشت بند قالب ثابت‌سازی نگردد، در هنگام بتن‌ریزی دچار فشار هیدرواستاتیکی بتن شده و موجب از هم‌گسیختگی قالب‌ها و خرابی بتن و سازه بتنی می‌شود.

برای سازه‌های بتنی شامل استخرها، مخازن و سازه‌های آبی، محل عبور بلت باید به خوبی آب‌بندی شود. پس از خروج بلت، امکان پر کردن سوراخ باقی‌مانده با ملات‌های آب‌بند وجود دارد، اما این کار بسیار سخت و طاقت‌فرسا است. برای بستن بلت در دیواره‌هایی که نیاز به آب‌بندی دارند، از قطعات واسطه‌ای به نام میان بلت استفاده می‌شود. میان بلت‌ها در انواع مختلف طراحی و تولید می‌شوند.

میان بلت آب‌بند فنری:

یکی از انواع میان بلت‌های آب‌بندی، میان بلت آب‌بند فنری است که شامل:

  • پرده آب‌بند: ورقی که در وسط میان بلت قرار دارد.
  • فنرها: دو طرف پرده آب‌بند قرار گرفته‌اند و بلت بیرونی به آنها بسته می‌شود.

بلت از قالب خارج شده و توسط مهره، واشر و مهاری‌ها ثابت می‌گردد. برای جلوگیری از برخورد میان بلت فنری به سطح قالب و به دلیل فلزی بودن آن، باید از قطعه پلاستیکی مخروطی میان بلت فنری استفاده شود. این قطعه به طول 3 سانتیمتر و به صورت استاندارد طراحی و تولید می‌شود و فاصله‌ای بین میان بلت فنری و سطح قالب ایجاد می‌کند تا از انتقال خوردگی به داخل شبکه میلگردی جلوگیری شود. این قطعه پلاستیکی از جنس پلی‌اتیلن فشرده تولید می‌شود.

کاربرد و ویژگی‌ها:

  • آب‌بندی: به کار می‌رود تا دو سر میان بلت فنری را آب‌بندی کند.
  • جلوگیری از خوردگی: فاصله‌ای بین میان بلت فنری و سطح قالب ایجاد می‌کند تا از انتقال خوردگی به داخل شبکه میلگردی جلوگیری شود.
  • جنس: از پلی‌اتیلن فشرده تولید می‌شود که دوام و مقاومت بالایی دارد.
  • ابعاد: به طول 3 سانتیمتر به صورت استاندارد طراحی و تولید می‌شود.

به طور کلی، این محصول یک قطعه پلاستیکی است که در فرآیند قالب‌بندی بتن برای آب‌بندی و جلوگیری از خوردگی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

X
Threads
WhatsApp
Telegram
Facebook
LinkedIn
Email
پیمایش به بالا